torsdag den 2. oktober 2014

Recommendations in Paris

• Hotel Du Danube: Hotellet her var det min mor og jeg boede på. Det ligger for det første utrolig godt (i området St. Germain, som i kan læse om længere nede på siden), derudover er det nok det hyggeligste hotel længe, i en fin fransk stil. Vi havde et rigtig stort værelse med et vildt lækkert badeværelse og ikke mindst en rigtig god seng. Morgenmaden er dog ikke noget at skrive hjem om - meget typisk fransk.
  • Ladureé: Det er en klassiker at skulle besøge konditorkæden Ladureé, når man er i Frankrig. Vi prøvede deres populære marcarons af, som i den grad ikke skuffer!
  • Restaurant Chez Francis: Restauranten der er tale om her, fandt vi en aften, vi var på udkig efter et sted at spise med udsigt til eiffeltårnet. Det har denne restaurant i den grad, og det præger selvfølgelig også priserne på menukortet. Maden var rigtig fin, men udsigten var dog den vi kom mest for.
  • La Pain Quotidien: Jeg fandt denne bagerikæde, da jeg søgte efter morgenmadssteder i Paris. Det er det fineste morgenmadssted med et stort udvalg udelukkende bestående af økologiske ingredienser. Vi prøvede deres mad to gange. Den ene gang sad vi i en af deres Caféer, og den anden gang tog vi det to-go. Jeg vil helt klart anbefale dette sted, hvis du er på udkig efter et morgenmadssted, hvor der er et lækkert menukort. Kæden findes tre steder i Paris.
  • HD diner: På HD diner fik vi både milkshakes en dag og burgers en anden dag. Det var et ret cool sted, det vi besøgte, i en fuldendt amerikansk 50'er stil. Der var et stort udvalg af amerkanske specialiteter, og deres milkshakes var det, jeg var mest begejstret over.
  • Hotel Costes: Vi spiste frokost i gårdhaven på det famøse Hotel Costes, hvor jeg blev utrolig positivt overrasket. Hotel Costes var proppet med eksklusive mennesker med store Celiné sunnies og Chaneltasker, men det betød i den grad ikke, at maden ikke levede op til den rimelig pebrede pris. Helt klart et sted jeg vil besøge igen, hvis jeg får muligheden!
  • L'As du Falafel: Igen er der tale om et sted, jeg havde set en anbefaling af på nettet. Restauranten ligger i området Marais (som vi besøgte om søndagen), hvor der er propfyldt med falafel restauranter -  af den gode slags! Men netop det her sted var ekstra populært, og der var derfor lange kører, som heldigvis bliver ekspederet hurtigt og effektivt. Maden blev serveret på plastiktallerkener, men af eller anden grund kunne de tillade sig det, for de havde nemlig deres egen stil. Jeg kan HELT klart anbefale stedet, hvis du er til et lækkert falafelsted.
  • Pont Des arts: Pont des Arts er den romantiske bro med hængelåse OVER ALT. Den er helt klart et besøg værd, hvis man er i området. Man kan desuden spotte eiffeltårnet fra broen.
  • Restaurant les Antiquaires: Denne restaurant lå i nærheden af vores hotel, og det var derfor super nemt bare at smutte derhen, når det var tid til aftensmad. Rigtig fint sted med en super hyggeligt stemning og et traditionelt fransk menukort.
  • Rue de Rivoli: Denne gade minder en smule om strøget. Der er butikker som Forever21, Mango, Sephora og Zara. Så hvis man er til highstreet brands, er der i hvert fald nogle at finde på Rue de Rivoli. HD diner ligger i øvrigt på en sidegade, til gaden der er tale om her.
  • Området St. Germain: Som sagt er det området vores hotel lå i. Her lå de lidt lidt dyrere butikker, som jeg var på udkig efter, bla. Isabel Marant, Iro, Zadig & Voltaire og Maje. Gennerelt bare et hyggeligt område, som man i den grad bør se, når man er i Paris.
  • Eiffeltårnet: Det kommer nok ikke som den største overraskelse, men Eiffeltårnet er bestemt en seværdighed, man bør opleve. Min mor og jeg valgte at købe billet online til at komme op på første og anden etage, men elevatoren gik i stykker, så vi valgte gåbenene, hvilket faktisk var overraskende nemt overstået. Der er selvfølgelig et smukt udsyn over Paris, og så er det også en oplevelse i sig selv, at komme op i eiffeltårnet. Næste gang jeg besøger Paris, vil jeg meget gerne op på øverste etage, men det var desværre ikke muligt, da vi var der.

Flere af stederne der er omtalt i indlægget kan ses i min follow me around video fra Paris.