tirsdag den 1. oktober 2013

❤ The best cookies - recipe ❤



Her for et par uger siden lavede jeg disse lækre (!!!) cookies, som er virkelig nemme! De er super sprøde og smager bare rigtig godt. Normalt laver jeg ikke så mange usunde opskrifter, men det skal der bestemt også være plads til. Opskriften er fra en børne kogebog, men i skal da ikke snydes for opskriften. 

Ca. 15 cookies.

  • 100 g brun farin
  • 100 g sukker
  • 125 g blødt smør
  • 1 tsk. vanillesukker
  • 1 æg
  • 1 tsk. bagepulver
  • 150 g hvedemel
  • en knivspids salt (ja, salt haha)
  • ca. 60 hakkede nødder (mandler, hasselnødder, valnødder (your choice)
  • 175 g mørk chokolade


What to do:
- Tænd ovnen på 175 grader
- Rør brun farin, sukker, blødt smør og vanillesukker sammen i en skål
- Slå ægget ud og rør det i blandingen
- Bland bagepulver, mel og salt ned til blandingen
- Hak nødder og chokolade og kom det i dejen
- Tag bagepapir på to bageplader, og tril kugler af dejen og sæt dem i god afstand på bagepladen (de flyder meget ud) 
- Bag en bageplade af gangen i 10-12 min. (BEMÆRK: de bliver faste, når de har kølet af)

8 kommentarer:

  1. Det ser SÅ lækkert ud! Bliver helt sulten :)

    http://lifeisfullofbeauty-blogbynatalie.bloggersdelight.dk/

    SvarSlet
  2. Ej hvor sjovt den opskrift lavede jeg sidst jeg havde hjemkunstskab:D

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, fedt! Det gad jeg også godt, men har desværre ikke hjemkunstskab :(

      Slet
  3. Dem skal jeg helt klart prøve at lave! Tak for inspiration <3

    - kender du forresten denne app - https://itunes.apple.com/dk/app/mine-t-jst-rrelser/id640106079?mt=8
    Den fungere som en størrelses guide, hvis du nu er i udlandet eller shopper online, lige et lille tip :-)

    SvarSlet
  4. Hvilken program bruger til at rediger dine billede? Ps ELSKER din blog!

    SvarSlet
  5. Hej Amalie!
    Ville bare gerne sige tusind tak for opskriften! Lavede dem her for et par dage siden og de var rigtig lækre.
    knus Cille

    SvarSlet

1000 TAK FOR DIN KOMMENTAR
- AMALIE